Reklamation
Alla varor kontrolleras innan de levereras. Skulle du få en defekt/trasig vara så kontakta oss så fort som möjligt och beskriv felet. Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköplagen och de eventuella garantier som gäller i Sverige.
Vid reklamation ska du som kund fylla i bifogad retursedel och uppge ordernummer samt orsaken till reklamationen. Vid reklamationen är det viktigt att varan förpackas på ett sådant sätt att den inte riskerar att skadas. Vi testar alla inlämnade produkter. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Klockorochsmycken.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.
Vid ångerrätt eller reklamation där kund ej begär ny vara ska Klockorochsmycken.se återbetala ordersumman eller makulera fakturan inom 14 dagar från det datum som den returnerade varan mottagits.